Zapraszamy do naszego centrum rehabilitacji ortopedycznej w Krakowie. Nasz doświadczony zespół specjalistów, składający się z fizjoterapeutów i osteopatów, doskonale rozumie potrzeby pacjentów, którzy często zmagają się z bólem przez długi czas. W naszym gabinecie stawiamy zawsze na pierwszym miejscu zdrowie pacjentów, dlatego przeprowadzamy badania i proponujemy różnorodne zabiegi dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta.

Leczeniem obejmujemy pacjentów po leczeniu operacyjnym, po urazach oraz z objawami przewlekłych stanów zapalnych. Dużą częścią rehabilitacji są zmiany zwyrodnieniowe stawów, które w początkowym okresie mogą być skutecznie leczone rehabilitacyjnie.

Sportoklinik – poradnia rehabilitacyjna

Nasze gabinety są wyposażone w nowoczesny sprzęt i wykorzystujemy efektywne oraz bezpieczne metody terapeutyczne. W trakcie wykonywania zabiegów dbamy o komfort oraz zapewnienie dogodnych warunków pacjentom. Oferujemy różnorodne zabiegi rehabilitacyjne, m.in. kompleksową rehabilitację w zakresie urazów ortopedycznych, leczenia bólu, profilaktyki dysfunkcji narządu ruchu. Rehabilitacja ortopedyczna jest naszą specjalnością, a jako eksperci z wieloletnim doświadczeniem pomagamy pacjentom zrównoważyć ciało i umysł, aby jak najszybciej powrócili do pełnej sprawności.

Opiekujemy się pierwszym składem drużyny piłkarskiej Cracovii, hokeistami oraz wieloma profesjonalnymi sportowcami z wielu dyscyplin sportowych.

Jeśli potrzebujesz skutecznej rehabilitacji ortopedycznej, to jesteśmy najlepszym wyborem. Naszych usług korzystają pacjenci po różnego rodzaju urazach ortopedycznych, w tym sportowcy, pacjenci po wypadkach, operacjach lub osoby z wadami wrodzonymi. Prowadzimy zarówno rehabilitację zachowawczą i pooperacyjną, zgodnie z zaleceniami lekarza.

Umów wizytę Zobacz cennik

Konsultacje specjalistyczne

Wszystkim naszym pacjentom gwarantujemy indywidualną opiekę terapeuty. Specjalista przygotuje harmonogram ćwiczeń, zaplanowany w sposób pozwalający osiągnąć najlepsze efekty w jak najkrótszym czasie. Podczas rehabilitacji umożliwiamy kontakt z lekarzem, który przeprowadził zabieg. Dzięki tym konsultacjom i współpracy pacjenta, rehabilitanta i lekarza ortopedy, rehabilitacja w ośrodku w Krakowie jest niezwykle skuteczna.

Rehabilitacja w problemach przeciążeniowych

Pacjenci mogą skorzystać z fizykoterapii i rehabilitacji, aby rozwiązać problemy z napięciem tkanek miękkich i stawów, które są spowodowane nieodpowiednią siłą mięśni lub nagromadzeniem drobnych urazów. Dzięki systematycznej rehabilitacji możliwe jest trwałe rozluźnienie napięcia i pozbycie się bólu.

Rehabilitacja pourazowa

Nasi specjaliści w tej dziedzinie służą pomocą osobom, które doznały urazów układu mięśniowo-szkieletowego w stanie ostrym, podostrym i przewlekłym. Dzięki temu mogą oni zapobiegać rozwojowi powikłań takich jak:

• zrosty tkanek miękkich i powięzi,
  • przykurcze,
  • zmiany troficzne na skórze,
  • zakrzepy i zatory,
  • ucisk lub przerwanie nerwu,
  • ograniczenie funkcjonalności kończyny,
  • ograniczenie ruchu,
  • przewlekły ból.

Fizjoterapia pourazowa pomaga przyspieszyć proces rekonwalescencji. Jest to również doskonały sposób na zwiększenie wytrzymałości i elastyczności mięśni.

Rehabilitacja po złamaniach

Całe postępowanie fizjoterapeutyczne dostosowujemy do aktualnego stanu pacjenta i zaleceń lekarza. Istotne jest, abyśmy rozpoczęli program rehabilitacji po złamaniu, jak tylko lekarz prowadzący zezwoli na terapię. Zapewni to pacjentowi szybki powrót do pełnego zdrowia i zmniejszy ryzyko wystąpienia dalszych problemów. Celem rehabilitacji jest przywrócenie kończynie funkcji sprzed urazu i zwiększenie jej sprawności. Nawet przy unieruchomionej kończynie podstawową rehabilitację można rozpocząć już w ciągu kilku dni od złamania. Im szybciej rozpoczniemy ćwiczenia, tym szybciej pacjent będzie mógł wrócić do swojej regularnej aktywności fizycznej. Jeżeli z rozpoczęciem rehabilitacji będziemy czekać do momentu zdjęcia opatrunków, będzie ona trwała dłużej, ponieważ mięśnie przez dłuższy czas nie były aktywne, co prowadzi do spadku ich siły i wytrzymałości.

Rehabilitacja przedoperacyjna

Przed zabiegiem chirurgicznym na układzie mięśniowo-szkieletowym zaleca się stosowanie rehabilitacji przedoperacyjnej, która ma na celu zwiększenie skuteczności zabiegu i umożliwienie powrotu do normalnej aktywności po jego zakończeniu. Może ona również pomóc pacjentowi w spełnieniu warunków koniecznych do przeprowadzenia zabiegu lub w niektórych przypadkach, w rezygnacji z zabiegu ze względu na uzyskaną poprawę.

Osoby, które w najbliższym czasie mają zaplanowany zabieg operacyjny, a u których stwierdzono ograniczoną ruchomość, napięcie mięśniowe, tkliwość w okolicy, obrzęk i lęk przed zabiegiem, są namawiane do skorzystania z rehabilitacji przedoperacyjnej.

Leczenie jest spersonalizowane, aby osiągnąć maksymalny możliwy wynik, taki jak:

• zmniejszenie szansy na wystąpienie powikłań,
  • zmniejszenie stanów zapalnych,
  • minimalizacja napięcia mięśni, powięzi i więzadeł,
  • zwiększenie ruchomości stawów,
  • przywrócenie siły i kontroli mięśni,
  • redukcja bólu i obrzęków,
  • skrócenie okresu rekonwalescencji po operacji

Rehabilitacja pooperacyjna

Operacja jest czasem jedynym sposobem na wyzdrowienie. Ale nawet jeśli operacja zostanie przeprowadzona pomyślnie, może nie przynieść pożądanych efektów bez dodatkowej, intensywnej rehabilitacji. W Krakowie SPORTOKLINIK jest jedną z placówek, które oferują profesjonalne usługi rehabilitacyjne.

Rehabilitacja po operacji jest istotną częścią procesu leczenia, a jej głównym celem jest pomoc pacjentowi w jak najszybszym odzyskaniu maksymalnej sprawności fizycznej, przy jednoczesnym zablokowaniu skutków ubocznych operacji takich jak:

• zmniejszenie siły mięśniowej,
  • ból,
  • stany zapalne,
  • ograniczenie ruchomości,
  • zanik mięśni.

Rehabilitacja pooperacyjna jest zalecana po niektórych operacjach na układzie mięśniowo-szkieletowym jak:

• artroskopia (stawu kolanowego, barkowego, biodrowego),
  • wstawienie endoprotezy (proteza stawu kolanowego, biodrowego),
  • plastyka/naprawa więzadeł i ścięgien (więzadło krzyżowe przednie ACL, więzadło krzyżowe tylne PCL, ścięgno Achillesa).

Rehabilitacja urazów stawu kolanowego

Urazy stawu kolanowego to częste schorzenia, które dotykają wielu pacjentów. Mogą pojawić się podczas wymagających treningów, niewystarczającego przygotowania do wysiłku lub po prostu z powodu pecha. Jeśli potrzebna jest Ci rehabilitacja stawu kolanowego, Kraków to miasto, w którym możesz skorzystać z naszych usług.

Współczesna fizjoterapia pozwala na szybkie i skuteczne leczenie uszkodzeń stawów. Nasz zespół specjalistów wykonuje trafne rozpoznanie, dzięki czemu podejmowane działania mają na celu jak najszybsze przywrócenie prawidłowej ruchomości stawu kolanowego.

Rehabilitacja urazów barku

W przypadku urazu barku przeprowadzamy rozpoznanie i dobieramy intensywność zabiegów indywidualnie do możliwości i kondycji pacjenta. Długość i stopień powrotu do pełnej sprawności uzależnione są od rodzaju schorzenia, indywidualnych predyspozycji pacjenta oraz rodzaju zabiegu.

Terapia manualna

Terapia manualna w fizjoterapii jest dziedziną, która zajmuje się określaniem i leczeniem różnych problemów związanych z układem mięśniowo-szkieletowym. Obejmuje to pracę ze strukturami, na przykład, stawy, mięśnie, ścięgna, powięzi i nerwów obrzeżnych. Założeniem terapii manualnej jest punkt po punkcie badanie pacjenta, aby rozpoznać przyczynę problemu. Badanie terapii manualnej obejmuje między innymi palpację, ocenę tzw. ruchu stawów, zakresu ruchu oraz jakości mięśni. W tym momencie, poprzez decyzję o dopasowaniu strategii, specjalista próbuje przywrócić sprawność i pozbyć się bólu. Terapia manualna sama w sobie jest bezbolesna, podczas gdy pacjent może odczuwać lekki niepokój podczas jej wykonywania. Niewątpliwą zaletą terapii manualnej jest to, że dzięki możliwości wykorzystania szerokiego wachlarza strategii, przy ostrożnie dobranym leczeniu, wpływ może być szybki.

Rehabilitacja domowa

Rehabilitacja domowa jest zazwyczaj rozważana, gdy pacjent ma trudności z regularnymi wizytami w klinice rehabilitacyjnej lub szpitalu. Na przykład, osoby z ograniczoną mobilnością, starsi pacjenci, czy ci, którzy mają trudności z transportem, mogą skorzystać z tej opcji. Rehabilitacja domowa może być również odpowiednia dla osób, które mają do czynienia z przewlekłym bólem lub dyskomfortem, a ich stan zdrowia wymaga długotrwałej terapii. Ponadto, pacjenci po poważnych operacjach ortopedycznych, takich jak endoprotezoplastyka stawu biodrowego lub kolanowego, mogą również skorzystać z rehabilitacji domowej, aby przyspieszyć proces gojenia i powrotu do pełnej sprawności. Ważne jest jednak, aby rehabilitacja domowa była prowadzona pod ścisłym nadzorem profesjonalnego terapeuty, aby zapewnić bezpieczeństwo i skuteczność terapii.

Rehabilitacja w Sportoklinik prowadzona jest przez specjalistów stale podnoszących swoje kwalifikacje zawodowe. Dzięki temu możemy zaoferować naszym pacjentom sprawdzone i najbardziej efektywne metody terapii.

Zapewniamy skuteczną rehabilitację ortopedyczną na najwyższym poziomie, dbając o komfort pacjenta i zapewniając dogodne warunki podczas wykonywania zabiegów. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci odzyskać pełną sprawność!